logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۹۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان مطرح کرد:

تشکیل طرح شورای راهبردی سلطانیه

تشکیل-طرح-شورای-راهبردی-سلطانیه-
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: هیأت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در سال ۱۴۰۳ به منظور بررسی‌های تخصصی و کارشناسی پروژه پلان مدیریت مجموعه، پلان مدیریت بحران و بررسی برنامه‌های عمرانی و فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه طرح شورای راهبردی سلطانیه در راستای اقداماتی است که برای پایگاه‌های میراث فرهنگی انجام می‌شود، گفت: هیأت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در سال ۱۴۰۳ به منظور بررسی‌های تخصصی و کارشناسی پروژه پلان مدیریت مجموعه، پلان مدیریت بحران و بررسی برنامه‌های عمرانی و فرهنگی تشکیل شد. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: هیأت متشکل از مدیرکل استان، اعضای شورای راهبردی و تعدادی از کارشناسان در رشته‌ها و گرایشات تخصصی و در صورت نیاز به سایر کارشناسان از دیگر رشته‌های ذی‌ربط است که هر یک به تناسب موضوع مورد نظر به جلسه دعوت می‌شوند تا از تجارب و تخصص کارشناسان به نحو احسن استفاده شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه محافظت اصولی با رعایت استانداردهای مطرح جهانی در عرصه حفاظت فنی و روش‌های تخصصی مرمت و حفاظت گنبد سلطانیه بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: بررسی تخصصی هر پروژه پیش از اجرای آن، نواقص فنی و تخصصی احتمالی در طرح بررسی، با اتخاذ راهکارهای مناسب از اجرای روش‌های نامناسب حفاظتی و مرمتی در بناهای تاریخی پیشگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه با اعضا اختصاص اعتبارات برای بحران‌‌ها، اجرای طرح، تشکیل گروه‌های آموزشی، نگارش سند بحران، ارتباط با نهاد‌های مردم نهاد، به کارگیری استراتژی‌های مدیریت بحران، آموزش به دستگاه‌های خدمات‌رسان و کارکنان گنبد سلطانیه در زمان بحران مطرح شد.

محمدپور با بیان اینکه همه پایگاه‌های میراث ملی باید دارای هیأت راهبردی باشند، خاطرنشان کرد: این هیأت نقش مهمی در تصمیم‌گیری جهت برنامه‌های راهبردی سالیانه و انجام وظایف در حیطه‌های مطالعاتی، پژوهشی و راهبردی دارد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر